Molen Oostvoorne 200 jaar.

Molen Oostvoorne is het 200-jarig jubileum op een buttegeweune (prachtige) manier gestart. De koude noordenwind stond lekker te waaien en deed de zeilen spannen. De feestvlaggen in het wiekenkruis wapperden dat het een lieve lust was. De molenaars en enkele vrijwilligers konden niet wachten om de vang te lichten.

Zelfs de tweehonderd jarige dame aan de Molendijk kon niet wachten om het jubileum in te luiden. De vang werd gelicht en ons molentje kon de zoveelste omwenteling gaan maken. En omwentelingen werden er gemaakt. Er werd gedraaid alsof de tweehonderd jaren niet gepasseerd waren. Vele passanten groetten de jarige met respect en enthousiasme en wensten haar het beste. Aan het einde van de dag is de molen in de vreugd gezet en zelfs in het donker staat zij in het zonnetje te stralen. Zeker de moeite waard om er in het donker eens langs te rijden.

Molen Oostvoorne heeft zich van haar beste kant laten zien en hoopt op een mooi jubileumjaar. Plannen zijn er volop en zullen bij de eerste mogelijkheid uitgerold worden. Dan heffen we samen onder het genot van een heerlijke pannenkoek het glas op de jubilaris aan de Molendijk.

Sandra Assenberg,
secretaris S.T.O.R.M.
(Stichting ter ondersteuning restauratie molen)